Monday, September 05, 2005

Tanker...

i dag begynte måronen 05,25... då våkna eg 10 min før vekkerklokkå... eg sto opp, pakka skulesakene å gjor meg klar te å gå... eg reiste å henta Elisabet, så Kristine, å så reiste me te Saron for å ver me på bønnemøte frå 06,30-08,00. Eg tenkte kanskje at 1,5 time va lenge, men det gjekk forsvinnande fort.. å det e ein så ufattelig god måte å starta dagen på og då! tid med Gud liksom, ke e vel bedre enn å starta dagen med han så har skapt oss å heila universe og vett alt.. går nok kje ann å få ein bedre start på dagen nei!

kjenne på meg at venninnene mine forsvinne vekk.. Marthe og Dina har flytta allerede, og når Elisabet reise te Volda nå om nogen dage, så e hu vel tesamen heima 4 dage eller noge, før hu flytte te Skien, jammen flaks at hu e 3 dage med meg og midtøsten folk i kr. sand...

eg må sei det at det e litt trist når hu og flytte... då e dei 3 som eg har våre mest me dei siste årå flytta vekk..

Marthe he våre min svært gode venn i 6 år... men nå reise hu te Kenya! ska jo ner der i 15 dage eg og... men det e trist... rart å ikkje ha muligheten te å bare reisa te klepp st å henga utøve nettene... rart å ikkje ha nogen så har ein lika skrudd døgnrytme som meg...

Dina har våre den eg har våre mest med trur eg dei 3 siste årå, ittesom me gjekk i samme klasse.. å eg ane ikkje ke eg sko ha gjort uten na, eller kem eg hadde våre.. Dina e bare ein fantastiske person altså.. men nå e hu på folkehøgskule...

Elisabet e og ei fantastiske jenta... ser opp te hu altså! å ei veldig god venninna som ikkje e redd for å sei ke hu meine...

åh.. eg e så kjempe gla i dåkke alle tri... men så forsvinne dåkke :( å eg e her åleina igjen...
har jo sjølsagt andre vennar... men det e trist... eg kjenne eg blir litt trist inni meg rett og slett!

kjenne det at dåkke e umulige te å erstatta på enkelte ting, det e ingenting som e som å ver øvetrøtte med dåkke, bare sitta å snakka utøve nettene, eta kaka, tandoori chicken, is med popcorn, grilla "froskar", ver kaffibaren... felleskapet rett og slett... dåkke e fantastiske!

midtøsten 038
Urtulig glad i dåkke!

3 Comments:

Blogger Fru K said...

Utrolig bra at dokke blei med på bønnemøte, for då måtte jo æg og gå, og det va jo fantastisk!

1:39 AM  
Blogger Botswana in our hearts said...

blei nesten litt rørt av dette her.. komme te å bli utrolig trist å flytta fra deg! me 4 har seriøst et fantastisk bra vennskap! me e ganske forskjellige, men alikavel så like, syns m utfylle kvarandre på ein skikkelig bra måte!:)me flytte fra deg, men me flytte og fra kvareandre, du e den så får se kvar og enkelt mest gjennom året! fysst alle i krsistiansand(det glede eg med masse te!!:D så komme jo dina i okrober, eg og dina i november, du får se marthe i desember og januar, kanskje m komme ner te impuls i februar, eg komme hjem i mars før eg reise på outreach, marhe komme vel hjem rundt april, dina for godt 12 mai.. så komme sikkert eg nerom her på team, og du må komma å besøka oss, så du får jo se ein av oss kver måned! ikkje verst! mesunne deg litt der:) så har m jo telefon, meldinger, brev, mail, så m kan ha kontakt m kvarandre kver dag viss m vil!:D d e jo ikkje det sama så å bare kunne stikka ner te deg om kvelden og spisa kaka, popcorn og is.. komme te å savna det!! mn neste år, bor m kanskje samen i oslo og kan spisa det kvar kveld?! (kanskje ikkje så lurt å spisa det kvar kveld, men m kunne jo ha gjort det viss m ville..hehe) du e ei fantastiske veninna elisabeth!! e så utrolig glae i deg!savne deg allerede sjøl om eg ikkje har flytta, kor rart e vel ikkje det!?:) stoooore klem!

2:48 AM  
Anonymous Anonymous said...

Elisabeth seie at hu nesten blei rørte av dette her. Vett du ke? Eg sitte her med tåre i auene... Kor unormalt e vel ikkje det? Men altså, du skreiv så masse fint om oss. Og det e jo forsåvidt sant: det e bare meg og deg så har den samme forskrudde døgnrytmen.

Og ja, Eg flytte te Kenya. Og ja, det e langt vekke. Og eg glede meg så vanvittig te du komme på besøk! Og eg glede meg te du stikke innom Hald en tur, for det gjør du vel snart? Det e så mange kjekke folk her som eg vil du ska treffa! Eg syns nemlig det e drit å snakka om mange folk, og så vett ikkje du kem dei e... Og før eg reise te Kenya, så ska eg jo vær heima ei heile vega. Då kan me stappa i oss masse kaga og gjør masse aent kjekt.

Men eg e beinklar for Oslo om et år eller to!!!

10:41 AM  

Post a Comment

<< Home