Thursday, December 30, 2004

ufattelig mange folk!

nesten 130 000.. å sikkert mange fleire.. noge så sykt med folk! mange hondre nordmenn som bare sko på ferie, men så dør dei istedenfor... trur det e heilt umulig for oss å forstå ke tilstanda det e der nere!
far viste meg eit bilde i vår land frå i dag.. (så viss nogen har vårt land så må dei sjekka ut torsdagsutgaven) der va det eit bilde.. å så seie far: du ser det kanskje ikkje med ein gong, men viss du ser itte, så ser du at det e minst lika mange døe kroppar, som det e plankar å aent liknande... å det va sant... det låg delar av menneske øve alt... store å små, store å små kroppsdelar.. det e så ufattelig! stakkar dei så må rydda opp i det der. dei komme te å bæra det med seg resten av livet...
leste og ke ein svenske hadde sagt: "dei he sagt at 6 svensker e omkomne, men går eg ner på strandå, så ligge det døe svenskar øve alt... det komme te å bli ei sjølmordsbølga, folk komme te å trenga masse hjelp når dei komme heim, eg og..."

det må ver ein så ufattelig stor påkjenning!

å det versta e vel at verdå må begynna å bli vandt med at det skjer sånne naturkatastrofar og liknande!

4. esra 9: (som då e blandt dei "apokryfiske bøkene", som vel kanskje ikkje e med i bibelen, men meir e tillegg, men dei står nå iallefall på bibelen.no)
Han svarte meg: «Tenk nøye over dette: Når du ser at en del av de tegnene jeg har fortalt om, er inntruffet, 2 da vet du også at tiden er kommet da Den Høyeste skal dømme den verden han har skapt. 3 Når du ser jordskjelv, opprør og uro blant folkeslagene, sammensvergelser, utrygghet og forvirring hos fyrstene, 4 da skal du skjønne at det var dette Den Høyeste talte om fra gammel tid, fra verdens begynnelse. 5 Slik som alt på jorden har en tydelig begynnelse og slutt, 6 slik er det også med Den Høyestes tider. De begynner med mektige gjerninger og slutter med under og tegn. 7 Enhver som blir frelst og slipper dommen, enten ved sine gjerninger eller ved den tro han har hatt, 8 han skal overleve alle de farer som er forutsagt, og få se min frelse i mitt land, innenfor de grenser jeg har helliget som mine fra evighet av.

det står jo og om jordskjelv i Johannes åpenbaring...

1 Comments:

Blogger Fru K said...

Det bildet i vårt land altså.. Sterke saker. Har prøvd å se minst mulig bilder fra det som skjedde, ønske ikkje å bli immune mot sterke inntrykk. Det bildet er så og si det eineste æg he sitt.. Og det gjorde jammen meg inntrykk ja. Trenge ikkje sjå mer.

Det greiene i Bibelen/Apokryfene æ interessant. Det har jo alltid vært jordskjelv, men det er først i vår tid at hele verden kan sjå de på en gong.. Og i tillegg, så ramma dettan skjelvet møje mer enn en nasjon, litle Norge va jo til og med og med i tragedien..

6:41 AM  

Post a Comment

<< Home