Tuesday, January 11, 2005

Gudrun, Hårek og Inga?

ja.. stormar har visstnok herja norskekysten dei siste dagane (vekå) å dei he fått navn...
men keffor i alle dage gje dei navn som Gudrun (som den fyste hette) Hårek, og Inga (som visstnok ska slå innøve vestlandet i mårå) eg lure på om eg må få meg jobb ein sånn plass som lage navn te stormar... for dei navnå der va kje særlig bra, syns nå eg! å ke e vitsen med å ha navn på stormar?!? greit nok med orkanar og/eller tornadoa som ødelegge villt møje.. men her e det kje akkurat snakk om dei store ødeleggelsane... litt strømbrudd, og noge vatn i nogen kjellara, og litt sånn.. men det e kje akkurat nogen Florida tilstanda...

styret i NKKO (norges karate kyokushinkai organisasjon) vart kasta i helgå, itte lang jobbing frå hovedtrenaren min, han som nå e president i norge og landslagstrenaren... det e forsåvitt GUDD! nå blir det vel forhåpentligvis litt gang på ting! iallefall siå trenaren min he fått ansvar for dømmingå på stevne.. (noge som dei he krangla svært møje med det gamla styret om, såpass møje at Tom å Geir (landslagstrenaren) nekta å dømma NM i år)

men nå blir det gang! å forhåpentligvis fleire landslagssamlinga... eg e klar!!! neste samling 10-13 februar.. klar som eit egg!

5 Comments:

Anonymous Anonymous said...

Trur du at du hadde kommt på så møje bedre navn enn dei så allerede finne på storm-navn? Kom med någen eksempel på bedre navn, så kan eg kanskje vurdera å setta igang en fan-klubb for deg.

3:17 PM  
Blogger Elisabeth said...

oki Marthe.. eg ska laga ei lista eg...

3:20 PM  
Blogger Fru K said...

De har jo et fantastisk system på de der stormane.. det går alfabetisk, og aen kvær jente og guttnavn. Det æ meterologisk institutt så lage de trur æg.. Nå æ det snart jentenavn på K.. Tenk om det blir Kristine! håpe virkelig det!

Det blir litt mer gang på nyhetsendingene viss de har navn. "Hårek raser på Vestlandet" virke kulare enn "endå en storm rase på Vestlandet.."

8:22 AM  
Blogger Elisabeth said...

du seie noge der Kristine.. mor he gått rondt å klaga i heile dag på at stormen ikkje hette Inger (sånn så hu)nogen som vett ke stormen på E hette... va det kanskje elisabeth.. det va eit jentenavn...

nå komme det snart ei lista med alternative navn på stormar... så ver klar!

9:05 AM  
Blogger Arnztein said...

Har du slutta å blogga eller? Gratla med at et av nyttårsforsettå gjekk i oppfyllelse såpass kjapt! :)
Me talest!
-a-

2:57 AM  

Post a Comment

<< Home